Hyötykasviyhdistys ry Kuopion alueosasto ja Matka-Mainio Oy järjestävät yhteistyössä keväällä 2022:

KEVÄTMATKA TALLINNAAN To – La 19. – 21.05.2022 (3pv) – ”Türin upeat kukkamarkkinat”

Matkaohjelma

To 19.05.

Lähtö bussilla aikataulun mukaan kohti Helsinkiä. Matkan varrella virkistäviä taukoja. Saapuminen Länsisatamaan (term. 2) klo 12.15. Laivamatka klo 13.30–15.30 Helsinki-Tallinna Tallink Starilla. Tallinnan satamassa ryhmän bussiin nousee suomea puhuva opas. Oppaan johdolla tehdään bussikierros Tallinnassa. Kierroksen päätteeksi jalkaudutaan Kadriorgin puistoon ja tehdään pieni kävelykierros kevään kynnyksellä olevassa puistossa.

Majoittuminen hotelliin lähellä keskustaa Tallinnan satamassa, Hestia Hotel Seaport, Uus-Sadama 23, 10120 Tallinn, tel. +372 6676600, www.hestiahotelgroup.com.

Pe 20.05.

Aamiainen hotellissa. Klo 09 – 15.00 tehdään retki Türiin, jossa ovat vuosittaiset kukkaismarkkinat.

Jo vuosikymmenten ajan keväinen työsesonki Viron puutarhoissa on alkanut Türin kukkamarkkinoista, jotka pidetään Türin kaupungissa Kalevi-kadun kentillä. Türin kukkamarkkinoilla tuotteitaan esittelee 700 kauppiasta. Markkinoilla vierailee kymmeniä tuhansia ihmisiä. Markkinoilla puutarha-alan yritykset, taimitarhat ja yksityispuutarhurit tekevät runsaasti tarjouksia, joiden avulla jokainen puutarhan ystävä voi täydentää kotipuutarhaansa. Saatavissa on laaja valikoima taimia ja kasveja sekä hyöty- että koristepuutarhaan, puutarhatarvikkeita, työkaluja ja taloustarvikkeita.

Paluu Tallinnaan, ennen paluuta hotellille pyörähdetään vielä Viimsissä ”Juhani Puukoool” puutarhaliikkeessä, www.juhanipuukool.ee. Viron puutarhamyymälöitä ja markkinoita on kutsuttu multasormien taivaiksi. Viron taimivalikoimat pursuavat jännittäviä lajikkeita, joita ei suomalaisesta puutarhakaupasta löydä. Paluu hotellille.

La 21.05.

Aamiainen hotellissa. Klo 10.00 huoneiden luovutus puoleen päivään mennessä. Bussi käyttää ostok silla ennen siirtymistä D-terminaalille klo 12.15. Paluu Tallinna–Helsinkiin klo 13.30-15.30 Tallink Starilla. Paluu bussilla lähtöpaikoille.

Hinta: 198 €/henkilö (edellyttää 34 maksavaa)

Hintaan sisältyy:

• Bussimatkat em. ohjelman mukaan – bussi mukana Virossa
  • Laivamatkat Helsinki – Tallinna – Helsinki kansipaikoin
  • Majoitus hotellissa 2-hengen huoneissa (1-hh 52 €/2 yötä)
  • Aamiainen hotellissa (2)
  • Tallinnan & Kadriorgin puiston opastus, pääsymaksu Türin kukkamarkkinoille

Hintaan ei sisälly: matkustajavakuutus, laivaruokailut

Laivan buffetruokailut etukäteen ostettuina (vuoden 2022 hintoja ei vahvistettu)

Matkan maksaminen: yksittäislaskutus matkatoimistolta, eräpäivä kuukausi ennen matkaa. Peruutusehdot toimitetaan kaikille laskutuksen yhteydessä.

Matkalle mukaan passi tai EU-henkilötodistus. Laivayhtiöille tarvitaan lähtijöiltä syntymäaika (ppkkvv). Koronasäädökset ajankohtaisesti, mahdollisesti rokotepassi/dokumentti sairastetusta koronasta.

Bussiaikataulu: Kuopio Maljalahdenkatu klo 06.15 > Leppävirta Unnukka klo 06.50 > Varkaus ABC klo 07.15. Lähtöpaikalla on hyvä olla 10min ennen ilmoitettua lähtöaikaa. Matkan varrelta pääsee kyytiin, tarkka kohta on ilmoitettava. Bussi kulkee lähtöpaikan kautta vain mikäli sieltä on ilmoittautunut lähtijöitä.

Ilmoittautumiset: https://forms.office.com/r/5y9et3R4Uv

Ryhmänvetäjä: